Ukratko o nama

Osnivač ustanove je Grad Zagreb (Odluka o osnivanju Ustanove "Dobri dom"Grada Zagreba, Službeni glasnik Grada Zagreba, 03/04).

Odlukom o socijalnoj skrbi (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/22, 29/22, 08/23 i 30/23) utvrđuju se prava socijalne skrbi koja, pored prava što ih osigurava Republika Hrvatska na osnovi Zakona o socijalnoj skrbi (Narodne novine 18/22, 46/22, 119/22 i 71/23), osigurava Grad Zagreb. Na taj način Grad Zagreb, kao jedinica lokalne samouprave dodatno skrbi za građane poboljšavajući njihove životne uvjete, a obuhvaća sve dobne skupine uključujući djecu od dojenačke dobi do građana starije životne dobi.

Ustanova „Dobri dom“ Grada Zagreba u okviru svoje nadležnosti pruža socijalne usluge osobama u socijalno zaštitnoj potrebi na temelju Odluke o socijalnoj skrbi (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/22, 29/22 , 08/23 i 30/23):

  • Prehrana u pučkoj kuhinji (priprema i podjela ručak od 11.00 do 13.30 sati: svakodnevno-vikendom, blagdanima, državnim praznicima…)


Lokacije:
-PJ „Pučka blagovaonica Branimirova, Kneza Branimira 35
-PJ „Pučka blagovaonica Cerska“, Cerska 3
-PJ „Pučka blagovaonica Alfirevićeva“, F. Alfirevića 6
-PJ „Termički blok – blagovaonica Kosnica“ (priprema obroka), Kosnica - Domovinska ul. 10

  • Pomoć u kući – organiziranje prehrane/dostava gotovih obroka u kuću (PJ „Vozni park“, F. Alfirevića 6, svakodnevno-vikendom, blagdanima, državnim praznicima…)
  • Pomoć u mliječnoj hrani za djecu od 0-12 mj. (F. Alfirevića 6, 1 x na mjesec),
  • Pomoć u obiteljskim paketima (PJ „Zagrebački velesajam“, 1 x na mjesec)
  • Usluga smještaja

Stvaranje i njegovanje autentičnosti organizacije podrazumijeva iznaći način kako se suočiti s izazovom koji donosi raznolikost a ostati vjeran sebi – autentičan, te biti prihvaćen, imati utjecaj u društvu za dobrobiti najugroženijih i najrizičniji skupina i djelovati za opće dobro.

Od samog početka rada Ustanove (2004), brojke govore jednim dijelom upravo o toj autentičnosti naše Ustanove koja i dodatno obvezuje: 32 milijuna obroka podijeljeno je u pučkim blagovaonicama; 2,9 milijuna obroka dostavljeno je vozilima ustanove u domove starijih i nemoćnih građana u socijalno zaštitnoj potrebi; 330 000 prehrambenih paketa podijeljeno je obiteljima u Programu pomoći u obiteljskim paketima; 68 200 paketa mliječne hrane podijeljeno je obiteljima s djecom u starosti od 0-12 mjeseci.

Pravo na navedene vrste pomoći socijalne skrbi korisnici ostvaruju u Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom putem uputnice/uvjerenja od strane nadležnog Hrvatskog zavoda za socijalnu skrb kao osobe u socijalno zaštitnoj potrebi i temeljem uvida u njihov socijalni status. Listu korisnika pojedinog prava utvrđuje Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom, te isti izdaje SOCIJALNU ISKAZNICU kojom korisnik ostvaruje pojedino pravo. Revizija prava na iste vrši se dva puta godišnje od strane stručnih službi Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom te ustanove.

Ustanova priprema svoje obroke i za ustanove/organizacije koje proizlaze iz sektora socijalne skrbi Grada Zagreba i šire, odnosno za korisnike istih:

„Dom za žrtve obiteljskog nasilja Duga- Zagreb“,
„Centar za pružanje usluga u zajednici Novi Jelkovec“
„Mali dom – Zagreb, Dnevni centar za rehabilitaciju djece i mladeži“.
Prihvatilište za beskućnike Gradskog društva Crvenog križa Grada Zagreba, Kosnica
Centar za rehabilitaciju SILVER, Zagreb
Caritas Zagrebačke nadbiskupije, Zagreb

Priprema obroka za potrebe pučkih blagovaonica odvija se u Poslovnoj jedinici „Termički blok Kosnica“. Gotovi obroci potom se prevoze u pučke blagovaonice u kojima se dijele sugrađanima u potrebi. Preporučeno je nošenje zaštitnih maski za lice i dezinfekcija ruku, te fizička distanca.

Jelovnici za potrebe Ustanove planiraju se 14 dana unaprijed. Namirnice koje se koriste za svakodnevnu pripremu obroka i koje se dijele u blagovaonicama moraju svojom kvalitetom odgovarati važećim zakonskim propisima i pravilnicima o kvaliteti robe i namirnica u prometu te moraju biti ispravno deklarirane. Zdravstvena kontrola namirnica, vode za piće i otpadnih voda, kao i prosuđivanje mikrobiološke čistoće u objektima za proizvodnju i promet namirnica odvija se periodički tijekom cijele godine od strane ovlaštenih institucija.

U Ustanovi najveću pozornost posvećujemo kvaliteti i sigurnosti finalnog proizvoda (koja je integrirana u poslovnu kulturu / Food safety culture and Food defense culture), cjelokupnom tehnološkom procesu, kvalitetu usluge u svim segmentima rada i odnosu prema korisnicima usluga, kako bismo u konačnici sugrađanima u potrebi omogućili bezbrižno korištenje socijalnih usluga. Stoga naš rad i svi postupci koji iz njega proizlaze te konačni proizvod i usluge moraju zadovoljiti najviše standarde. Uz daljnji dodatni oprez i primjenu mjera zaštite zdravlja korisnika usluga i zdravlja djelatnika, pojedine implementirane „krizne“ epidemiološke mjere i dalje su sastavni dio zdravstvenih, sanitarno – higijenskih sigurnosnih protokola unutar uspostavljenih sustava samokontrola.

Cilj uspostavljenih sustava samokontrole je prevencija i smanjenje rizika od potencijalnih opasnosti na najmanju moguću mjeru te stavljanje naglaska na zdravu i sigurnu hranu te isto takvo okruženje i uslugu. U izvanrednim okolnosti prouzrokovanim pandemijom COVID-19 i posljedicom potresa, Ustanova je pravovremeno, odlučno i stručno postupala od samog početka kontinuiranom opskrbom dostatne količine zaštitnih sredstava za odgovarajuću sigurnosnu opremljenost sustava i samim time potpunu provedbu epidemiološki mjera.

Uspostava učinkovitog sustava samokontrole u kriznim situacijama moguća je samo ako su prethodno uspostavljeni preduvjeti, dobra higijenska i proizvođačka praksa nadograđena zdravstvenim i sanitarno - higijenskim sigurnosnim protokolima koji su uz marljiv rad djelatnika ustanove, omogućili, između ostalog, kontinuiranu pripremu i distribuciju 3.11 milijuna toplih obroka tijekom 1020 dana (bez prekida) za ranjive skupine građana grada Zagreba, građane stradale u potresu, raseljene osobe, zdravstvene službe, pripadnike službe civilnih zaštite i vatrogasnih jedinica:

NZZJZ Grada Zagreba „ dr. Andrija Štampar“,
Nastavni Zavod za hitnu medicinu Grada Zagreba
Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba.
Civilna zaštita Grada Zagreba
Služba za mjesnu samoupravu Grada Zagreba

Ustanova je vrlo aktivno sudjelovala u organizaciji odnosno provedbi cijepljenja građana Grada Zagreba protiv SARS-CoV-2 virusa na način da je svakodnevno pripremala, dostavljala i dijelila tople obroke zdravstvenim djelatnicima na sljedećim punktovima za cijepljenje:

Zagrebački velesajam – Pav6, Av. Dubrovnik 15, Zagreb
Gimnazija Lucijana Vranjanina Zagreb, Trg hrvatskih pavlina 1, Zagreb
Srednja tehnička škola Jelkovec, Vladimira Strahuljaka 1, Zagreb – Sesvete
Ustanova za upravljanje športskim objektima – Dom športova, Trg Krešimira Čosića 11, Zagreb

Ustanova "Dobri dom" Grada Zagreba evidentirana je kao subjekt u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima (tablica u privitku) od samog početka obveze evidencije, odnosno poslovanja istih, pri Državnom inspektoratu Republike Hrvatske (sukladno odredbama članka 75. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (»Narodne novine«, broj 52/21), i odredbama Pravilnika o načinu evidentiranja i vođenju Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata (»Narodne novine«, broj 101/22).

„Zajedno protiv otpada od hrane“ jedna je od važnijih mjera Plana sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane u RH kroz reformske mjere „Unaprjeđenje sustava doniranja hrane“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost. Ustanova „DOBRI DOM“ Grada Zagreba je jedan od prvih potpisnika Dobrovoljnog sporazuma. Sporazum je potpisalo Ministarstvo poljoprivrede te predstavnici proizvođača i prerađivača hrane, trgovine, ugostiteljstva, znanstvene i akademske zajednice, ustanova, jedinica lokalne i regionalne samouprave, neprofitnih organizacija i inicijativa te udruženja i tvrtki. Sporazum ima za cilj obuhvatiti cjeloviti lanac djelovanja, od proizvodnje i prerade hrane do kućanstava. Sporazum trenutno broji 33 potpisnika.

DOBRI DOM se svojim potpisom dobrovoljno obvezuje na ulaganje napora u smanjenje otpada od hrane u svojim poslovnim procesima, doniranje hrane, ali i na aktivnu komunikaciju prema korisnicima usluga. Potpisivanjem Sporazuma iskazujemo predanost ka društveno odgovornom i socijalno osjetljivom poslovanju i tako doprinosimo zajedničkom cilju smanjenja otpada od hrane u RH za 30 % do 2028. godine.

Svakodnevno postupanje po načelu koje proizlazi iz sustava Upravljanja kvalitetom i sigurnošću hrane - HACCP, upravljanja kvalitetom ISO 9001:2015, sustava gospodarenja otpadom ISO 14001:2015 te sustava upravljanja zaštitom zdravlja i sigurnosti ISO 45001:2018, ima za cilj pružati našim građanima u socijalno zaštitnoj potrebi zdravstveno ispravan, nutricionistički kvalitetan i siguran obrok te kvalitetnu uslugu. Sigurnost i kvaliteta na prvom mjestu.

Iznimno je važno uvažavati korisnike naših socijalnih usluga i pažljivo ih slušati kako bismo dodatno poboljšali kvalitetu naše usluge. Korisnici imaju pravo i obvezu sudjelovati u radu Ustanove predlažući, komentirajući, kritizirajući i hvaleći rezultate našeg rada, ali i način na koji se prema njima odnosimo u svakodnevnoj komunikaciji. Ljudskost iznad svega i čovjek u središtu našeg rada i usluga.

Na taj način imamo priliku i obvezu opravdati i održati svoju poziciju u zajednici unutar poslovnog okvira koji nas određuje kroz HUMANOST, SIGURNOST, DOSTUPNOST, POUZDANOST, KVALITETU, POVJERENJE I ODGOVORNOST koji su središtu svake naše odluke. To od nas prvenstveno očekuju korisnici naših socijalnih usluga, osnivač Grad Zagreb, svi mi radnici Ustanove i u konačnici građani Grada Zagreba.

Organigram Ustanove "Dobri dom" Grada Zagreba
Organigram Ustanove
Registar objekata

Pristupačnost